Ridningen igår!

Hej!
Igår på ridningen fick jag Marre. Men Elin och jag bytte så jag fick Pandora!
Vi hade Anna idag och vi övade på framdelsvändningar på fyrkantiga volter i skritt. travade också på volter och skänkelvikningar. Inte så mycket galopp men det var inte det som var själva övningen. Vi skulle i skritt rida på en fyrkantig volt och i varje hörn göra en framdelsvändning. Inte så mkt mer att säga om lektionen, men berättar istället hur det gick...

Carro:
Redan från början gick det jättebra! Pandora var mjuk och fin och gick i bra form nästan hela tiden. När vi skulle göra framdelsvändningarna så gick det lite segt, så jag tog ett kort spö. men jag använde det aldrig, men det hjälpte att bara hålla i det så flyttade hon jättebra! Hon var jättemysig i traven och lyssnade bra. I galoppen blev hon väldigt pigg så tänkte mest på att försöka lugna ner tempot, men ändå gick hon i samma bra form och sprang på... x) Men det gick rätt bra ändå! Behöver bara tänka på att försöka hålla kvar innerhanden hela tiden så att jag inte tappar den och plockar upp igen. Men annars gick det väldigt bra! :D
Hoppas att få henne nästa gång också, men tror inte jag får det eftersom jag inte skulle haft henne egentligen.

Men Pandora var väldigt fin att rida!♥


Lisa:
Jaaa, vad ska man säga, det gick inte bra! Ludde var skit stark och jätte dryg.. inte riktigt hans dag. Men som Anna sa, det här var inte riktigt hans övning, för det var så mycket skritt. I vänster var han mycket lättare att plocka ner än i höger, där blev han skit stark och det gick inte. Tror aldrig att jag har haft så ont i armarna! Förhoppningsvis har både han och jag en bättre dag nästa lektion ( om jag får honom ) så att jag kan ta igen den här lektionen! Något som jag verkligen måste sluta med är att ta och lätta hela tiden med inner handen! Huvudet åker ju bara fram och tbks då, och så ska det ju inte va.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback