Ridningen!

Idag red jag igen för hoppspecialen jag missade, och jag hade Ludde. Kul att prova på något nytt, eftersom jag inte ridit han innan. Han var jättemysig att göra iordning i boxen och jättefin att rida! :)

Vi hade Magnus och hade dressyr. Den här gången var vi bara 6 personer så man hade rätt mycket plats i ridhuset. I början så skrittade vi fram dem lite och sen började vi jobba dem i traven. Gjorde skänkelvikningar och volter. I början var han lite jobbig och kastade med huvudet, men mot slutet blev han jättefin, fick en bra form och travade på bra. I Galoppen var han först lite studsig innan jag hittade den jämna galoppen , men tillslut fick jag till det och då gick det bra! :)

I traven mot slutet var han superfin, mjuk och inte alls jobbig att rida. Han var i början lättast i vänster, men efter en halvtimma så var han bra i både höger och vänster varv.

snabb och suddig bild innan ridningen, men han kunde inte stå stilla när jag fotade x)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback