Ridningen <3

jao, jag Carro igen ! :)
Igår var det ju ridning ! Jag och Lisa åkte ut till stallet. Först hämtade jag min Veda jacka som hade kommit. Sen gick vi upp till stallet. Lisa fick Plopp och jag fick PG (Pretty Girl) :D Blev jätteglad ! Hade inte ridit henne på typ ett helt åååår ! Så jag var riktigt taggad ! PG stod i stallet så jag gjorde iordning henne och sen gick vi ner till ridhuset. Det var dressyr med Malin, som vi hoppades på. Vi övade på volter, skänkelvikningar, galopp mm. Och det gick JÄTTEBRA för oss båda ! :D

Såhär gick det för oss:
Carro: Det gick aaaas bra ! Blev extra taggad när jag fick PG. Hon gick på tygeln nästan hela tiden, var jättefin i galoppen och skänkelvikningen. Riktigt mysig häst asså ! Kanske taggar jag till på att ha henne på dressyren på söndag ? ;) aja, är iaf jättenöjd ! Nu längtar jag tills hoppningen med PG, hon tänder verkligen till då och det är kul! Hon är så duktig på att hoppa ! <3

Lisa: Det gick as braaaa ! Innan lektionen så jag ver lite osäker på hur det skulle gå, för det gick inte så bra¨på hoppningen gången innan. Men jag sa till mig själv att jag skulle tagga till! Och det funkade. Plopp gick jätte fint, iaf i vänster varv, då va det lite lättare, men han gick då på tygeln, gick fint i skänkelvikningen, fick lite beröm av Malin, och jag va riktig nöjd efter lektionen ! Jag funderar på att ta hnm på dressyr tävlingen på söndag (: Men vi får se. Han ä så mysig att rida <3

© Caroline Davidsson
Bild 1: Plopp | Bild 2: PG (Pretty Girl)
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback