Ridning i regnet!


Hej! Nu har jag precis tagit en varm dusch, jag kan säga att det verkligen behövdes efter ett ridpass i regnet! Va jätte blöt och kall när jag kom hem, tycker lite synd om Mirellis som måste stå ute i det här vädret :/

Jag och Hanna hade bestämt att vi skulle träffas kl 12:00 i stallet, men jag ( som då var i tid :P ) var där först så jag började mocka. Hanna kom ungefär 12:15 men då hade jag redan mockat klart ^^ Vi gick och hämtade hästarna i hagen och vi skyndade oss tbks så att vi inte skulle bli bli allt för blöta! Jag ställde Mirella i hennes box och Hanna ställde Simpan i stallgången. Till och börja med fick vi skrapa av allt vatten för de va verkligen blöta ! Sen la vi på var sitt flis-täcke på dom så att det skulle bli lite torrare och varmare. Efter det började vi att knoppa. Jag är verkligen inte den bästa på att knoppa ! Men några blev faktiskt väldigt bra :) Vi skulle ha ridit ut men det gjorde vi inte, för det skulle ju regna precis idag -.- Vi red då i stället på volten och sen skrittade vi av dom ett varv runt vattenparken. Jag red barbacka. Eller jag red med flis-täcket på.

Det gick sådär för mig. Vissa stunder va hon framåt och ibland va hon riktigt seg ! Ibland gick hon fint på tygeln och ibland va huvudet uppe i luften. Man kan säga att det gick både bra och dåligt :P Efter Vi hade ridit klart borstade vi av leran de hade fått på benen och sen släppte vi ut dom i hagen igen. Smörjde också hennes träns, då passade jag också på att puttsa min skor ^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback