Hoppläger ~ Dag 2

Hejsan! Nu är det jag Carro här ! ;) Idag var det andra dagen på ridlägret och ni ska få höra vad vi har gjort!
Jag och Lisa var på Veda tidigt imorse. Vi cyklade upp och när vi var framme var vi jättetrötta! Vi tittade på dressyrlägret och lyssnade på lite bra knep i dressyren som ridlärare Magnus gav dem. När dem var färdiga käkade vi lunch. Efter det fick vi en banskiss på dagens övning. Den var en aning lik gårdagens övning med cavalettibommarna, men nu med nya kombinitationer och en 5- studs.

Ridpasset: Vi övade idag som även igår att komma bra in på hindret. Det behövdes eftersom det var fler hinder på raken och då behövde vi komma rätt om för att det skulle gå bra. Vi pratade även om kombinitationer, studsar, vad det är bra för, vad det är och hur det är på tävling. Vi började med cavalettibommarna och gjorde som igår dem till små pyramider som vi hoppade på en volt i galopp. Vi jobbade hästarna i trav och skänkelvikning. Vi började sen hoppa kombinitationen med några hinder nerlaggda så att det blev cavalettibommar. Vi hoppade också studsen och övade också då på att öka och minska galoppen. Vi avslutade ridpasset med att Malin la upp alla hinder i kombinitationen och dem två sista hindrerna höjdes till 80 cm och det var riktigt kul att hoppa det! :D Vi skrittade sen ett varv runt uteridbanan och sen var det slut.

Såhär gick det för oss:
Carro: Idag red jag Brownie med en martingal och det gick mycket mycket bättre! Även fast jag hade den kände jag att jag kom åt honom och kunde jobba honom ganska bra. Han var jätteduktig på att hoppa! Ibland kom vi lite i för stor galopp och då blev det lite trassel, men annars gick det väldigt väldigt bra! När vi i slutet skulle hoppa hindrerna som var 80 cm höga tog Brownie i extra mycket och det märktes! Han är riktigt duktig på att hoppa! :D Jag är väldigt nöjd med lektionen. Det blev några bockningar då och då men jag åkte inte av ;)

Lisa: Nu när jag faktiskt tänker efter så är jag glad att jag fick Käck! Det har blivit som en utmaning. Idag gick det bättre än igår ! Jag försökte tänka på det som gick fel igår och hur jag kunde göra det bra idag. Vissa stunder känndes bra och vissa stunder känndes lite mindre bra, menmen. Det blir ju bättre och bättre, s nart hoppas jag på att kunna skriva att jag var väldigt nöjd med lektionen, men jag är inte riktigt där än! Käck bockade en gång, tror dock att ingen såg... :P Det gick nog bäst när jag hoppade studsen de 3 sista gångerna. Imorgon hoppas jag att det går ännu bättre ! :)

Här är en video, dock från igår. Men jag har inga nya bilder på datorn just nu, men det kommer! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback