Runhoppet

Under dagarna 2 - 3 juli har det varit en jättestor hopptävling på Veda som heter Runhoppet. Den tävlingen anordnas en gång om året och det är klasser från 1,00 m - 1,30 m. I år hade vi under helgen runt ca 600 starter och det krävdes mycket funktionärer och både jag (Carro) och Lisa var på plats både lördag och söndag!

På lördagen hämtades vi tidigt på morgonen av Hedda och hennes mamma. Vi åkte till Veda och där fick vi våra "uppgifter". Uppgifterna var bl.a Parkeringen, framridningen, insläpp, tidtagare, Stå i cafeterian... Jag, Carro fick först tidtagning och sen Parkeringen. Lisa fick först parkeringen och sen var hon på framridningen. Vi började med våra uppgifter redan kl kvart ö 7. Det strömmade in hästtransporter, lastbilar och publik. Sen var det första start. I första klassen tror jag det var runt 70 starter. Vi höll på fram till lunch då alla funktinoärer fick varsin matkupong att få lunch för. Efter det var det dags att jobba igen. Denna gång var jag på parkeringen och lisa var på framhoppnignen och sen tidtagningen.

När ALLT var slut åkte jag, lisa och hedda hem till hedda och skulle sova över där :) haha det var en rolig grejj, när heddas pappa började tända grillen så skulle jag, lisa, hedda och heddas mamma åka till en liten affär och köpa chips mm. Så när vi satte oss i bilden funkade det nästan inte att starta bilen, men tillslut startade den. Vi åkte till affären, handlade och satte oss i bilen igen. Denna gång tog det över 15 min och Helena (heddas mamma) fick inte igång den. Det hela slutade med att vi fick gå hem tillbaka till hedda. Jag, Hedda och Lisa började gå och när vi gick hörde vi att Helena var lite arg x) haha! Då skrattade vi! ;D När vi kom hem käkade vi middag, sen tittade vi på film och sen somnade vi x)

Vaknade JÄTTETIDIGT och hade 20 min på oss att  göra oss iordning, käka frukost och åka till Veda.
Samma som igår, men lite olika uppgifter. Jag fick vara tidtagare för klass 1 och 2, sen hade jag rast vid 2 tiden, käkade lunch och gick sen och bytte med Lisa som satt nere i framhoppningen. Lisa gick iväg och gjorde något annat då :p men jag tog över... Det gick faktiskt väldigt bra! Det blev bra flyt i allt och jag stod typ bara vid ingången och ropade upp dem som skulle gå in på hoppningen.


Byter ämne nu, den här veckan red vi tyvärr inte mirella eftersom det var veda ALLA dagar! :o Men nästa vecka som börjar imorrn ska vi rida henne mer och då ska ni få mirellainlägg ;)

Hehe, här smiter jag ( Lisa ) in och byter ut den förra bilden till denna som togs i helgen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback