Rajdning !

hellooooo ;)
förlåt för dålig uppdatering från både mig och Carro. Men nu har jag äntligen tid att berätta om ridlektionen i Måndags (:
Jag fick iaf Lili. Men den här gången så gick jag in med en positiv inställning. Och huess what?! Det gick ass bra ! En av mina bästa lektioner på henne ! Det va en glad Lisa som lämnade stallet den måndagen (: På lektionen så gjorde vi inte så mkt, vi övade mer på att få kontakt med hästen, att rida hästen in i handen och Lili gick verkligen väldigt fint ! Även de äldre kan ! (: Nästa gån är det byte och både jag och Carro ser fram emot det (:
Såhär gick det för Carro: Hon hade trocadero, ibörjan gick han fint och bra, men sen va det galoppen. Han va på tönt humör.. Han började skena slängde sig hit och dit. Han spräng över till andra volten och in i marre sen sprang han rakt in i Kenta och Carro kom mellan hästarna för hon hängde på sidan. Alla saktade av och Carro stannade tillslut Trocadero och gick in på volten för att hämta andan. Man blir ju rädd när det händer. Men hon fortsatte att rida, ingen mer galopp dock men travade av hnm. Hon ger inte upp men nästa gång hon får Trocadero så ska det gå bättre !
Åh, Trocadero, min lilla tönt.. ♥
 jag kan btw berätta att såhär va min dag igår: Jag drog ut en tand. Jag trodde jag bara skulle dra ut 2 tänder men imåndags fick jag reda på att jag ska dra ut 4 ! Usch det va hemskt. Det jag va mest rädd för va bedövningen. Men den va inte så farlig. vara ett litet stick. Och sen blev det roligt i munnen kännnnde nadaaa x) Sen började de sätta igång. Tanden den ville inte lossna och sen nära det gjorde det så knakade det till ordentligt, det ska inte göra, bara jag ska höra det i mitt huvud men nu hörde eva ( min tandläkare )  också det, och då så satt 1 mm rot kvar och då försökte de få bort den men det gick inte så dom tog kort och sen visade det sig att de inte behöver ta bort den, så efter mådde jag illa och va skakig eftersom jag hade legat ner så länge "/ Det va hemskt. det tog nästan 1 timme, för en tand ! Och jag har 3 kvar..
det va bara lite kort, jag kunde berätta mer men jag orkar inte. Så nu måste jag äta på vänster sida..
iaf i helgen är det PONNYCUPEN !! Jag ska rida på Lördag borta match på Färingsö, taggad till 10000000 ! Och Carro ska tävla på söndag på hemma plan och då ska jag heja ! Carro kmr hänga med och heja på lördag ;D och sen på lördag sk ajag sova hos henne : D förhoppningsvis får vi lite bilder som vi kan ladda upp (:
btw. på fredag har jag studiedag och imorron slutar jag 13:20, nääääääääz ! / Lisa


Bild på Maestro och Love, tagen av mig (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback