Ridningen :)

halloj ^^ Carro här !

Igår på ridningen var det byte, men malin var sjuk så det blev inget byte x) Förutom för mig och lisa. Jag hade först trocadero och lisa lili. Jag vill ju inte ha trocadero så jag fick lili och lisa trocadero ;)
Vi red för Anna Wass igår. Det var najs (y) Jag fick jobba mycket med lili för att få henne att gå på tygeln, tillslut gick det. Vi började öva på volter, sen skänkelvikningar, galopp mm. I slutet av lektionen skulle vi stå i jockeysits och skritta, trava och Galoppera ! Man fick jätteont i benen och blev också väldigt trött i dem av att stå så länge med så böjda ben. Men det var roligt :) så nu sitter jag här med träningsverk :P som gör ganska ont då ♥

Såhär gick det för oss: 
Carro
: Det gick helt OK. Ibland gick det bra, ibland mindre bra. Men det gick aldrig riktigt Dåligt ! Lili var ganska pigg men det gick bra endå. Galoppen var inte den skönaste men vi övade ju mycket på att stå i lätt sits så det var ingen fara ^^ Men lili var duktig. Var kul att rida en häst man inte ridit på länge. NU längtar jag till hoppningen med lili. Hon brukar ibland springa på sidan om man inte är bestämd, men jag gillar utmaningar. När det har med hästar att göra !! Det blev även premiär för mitt nya ridspö på lili 8) behövde bara säga det ^^

Lisa: Trocadero var jätteduktig. Det gick jättebra hela lektionen. I slutet av lektionen när vi galopperade i lätt sits började Trocadero skena och då blev det bara att fort ta ut fötterna ur stiglädrena där vi hade fötterna, in i stigbyglarna och stoppa honom. Men det gick bra. :) Och jag tror nog att lisa vill att jag ska skriva att hon älskar honom ;) <3


Lili :) Foto: Caroline Davidsson - 2011

Trocadero :) Foto: Hanna Jansson - 2010
                          




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback