Måndagsridningen

hey, carro här.
Det här inlägget  kommer ifrån i måndags när det var ridning ! :)

Denna gång var det byte. När jag och lisa kom till veda hämtade vi våra saker i skåpen. Vi såg på lektionen innan att det var hoppning. Najs ! Sen gick vi upp till stallet för att kolla vilka hästar vi skulle ha.
Jag fick Paloma & Lisa fick Käck. Det var typ 2 år sen då jag red Paloma så det skulle bli spännande :)

När ridningen började skrittade vi först, sen körde vi trav på volterna och lite skänkelvikningar. Paloma var jätteduktig och gick fint på tygeln för det mesta. Det var bara några gånger hon skyggade till huvet åkte upp i taket. Sen började vi hoppa. Vi hoppade 2 kombinationer och 2 rätuppstående. Först hoppade vi fram och sen hoppade vi en bana.

Såhär gick det för oss:
carro:
Det gick faktiskt JÄTTEBRA ! : D riktigt nöjd ! Det var både roligt och lite utmanande att rida Paloma. Hon var jättepigg och hoppade fint på alla hinder. Hon var inte så lätt i skänkelvikningen men det fick bli som det blev ;) Jag var iaf nöjd.

lisa: Nu vet jag inte exakt hur det gick för lisa men vi snackade lite efter ridningen. Hon var inte så nöjd sa hon... Jag tyckte hon red jättefint men det tyckte inte hon :P Men vi båda hoppade banan felfritt :)

Efter ridningen var vi på Usek´s årsmöte. Där var det fika och snack, efter det var jag jättetrött och det blev direkt hem och sova x) hehe

Bild 1: Paloma
Bild 2: Käck
Bilder fotade av Caroline Davidsson






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback