Svaren från frågestunden!

från: Killander
1.Vilken häst är snällast i hela världen enligt er??????
3. Och vilken häst gillar ni mest att pussa på?
OBS: Jag glömde skriva fråga nr.2
Svar:
1.Carro- Måste bli typ Anastasia ! Hon har aldrig någonsin varit elak, iaf mot mig :p
 Lisa- Anastasia eller Bailey ;)
2. Carro- Brownie och Chicco :) <3
Lisa- Trocadero! Han är alltid så gosig :')

från: Jennie
Varför skriver ni inte om Mirella längre ? :/
Svar: För att vi inte längre rider henne. Hon blev halt och det blev sedan väldigt allvarligt. I torsdags fick tyvärr den fina hästen somna in. ♥


från: Moa
Hur länge har ni ridit?
Hur länge har ni tävlat?
:)
Svar: Carro: Jag har ridit snart 8 år och tävlat i 3-4 år.
Lisa: Jag har ridit i 9år och tävlat 2-3 år.

från: Fredrika
Såg att det var ett inlägg på ponnysanning för ett tag sen där det var ni som skrivit det, eller vet inte om ni skrivit det, men varför var ni med där? :)
Vet inte om alla vet , men det finns en stor blogg som heter Ponnysanning.com. Där kan man skicka in olika "tips" på olika nyheter inom ridsporten. Genom att göra det så tjänar man lite extra läsare eftersom man blir länkad såfort Ponnysanning använder ens tips. Carro skickade in ett tips om Ponnyakuten, och det publicerades, dock lite annorlunda än vad det brukar se ut, men det blev länkat hit och det var därför vi var med på Ponnysanning :)

från: Kajsa
1.Vilka är era bästa dressyrritter på tävling ?
2.Bästa i hoppnin oxå......... ?
3.Vilka tycker ni mest om att tävla ?
Svar:
Carro- 1.  hm, det var väl kanske på finalen med Colleen, och första tävlingen på Fanta.
2. Ridskolecupen med Chicco på Påskhoppningen, och alla fina ponnycuper med honom. Och ponnycupen på Rufus på Täby gick grymt!
3. Colleen, Jane, Plopp, Fanta, Chicco och Pandora tror jag.
Lisa- 1. Jag har aldrig riktigt varit nöjd med någon dressyrritt men den jag fick bäst procent på var när jag tävlade Plopp.
2. Den senaste! Det var på Pandora, allting bara flöt på den gången :)
3. Pandroa är den jag tävlat mest så hon är en favorit, annars är det nog Plopp kanske? Jag har nästan bara tävlat Pandora så det är svårt att säga :P

från: Jocko
Dressyr eller hoppning ?
Vill ni ha egna hästar eller räcker det att rida på ridskolan ?
Svar:
Carro- Båda är lika kul :) Det vore kul med egen häst och ta eget ansvar men jag tror inte jag skulle hinna med egen häst, men om jag hade tid hade jag lugnt velat ha en egen! :)
Lisa- Jag föredrar dressyr men tycker även att hoppning är roligt. Jag har ju velat att ha en egen häst sedan jag började rida, och det vill jag fortfarande!

från: Lisse
hur mycket satsar ni på ridning ?
Vad för typer av hästar gillar ni ?
Svar:
Carro- Jag vill komma så långt som möjligt. Jag tycker det är kul och jag vill fortsätta, så ja, jag satsar.
Jag gillar att få utmaningar, men när man är trött eller något är det skönt att rida lugna och mjuka hästen :)
Lisa- Som carro skrev, jag vill ju komma så långt som möjligt. Och jag satsar så mycket jag kan och hinner :)
Jag gillar också utmaningar och pröva rida någon jag aldrig ridit förut, så jag har ingen favorit "typ" av häst om man säger så ;)

från: Michelle
1.Vem är eran förebild inom dressyr?
2.Vem är eran förebild inom hoppning?
3.Vilka är era 3 favorithästar på Veda?
:) <3
Svar:
Carro-
1.
 & 2. Som Lisa, jag har inte direkt någon förebild útan ser upp till många. Mina ridlärare, familj och vänner. 
3.
Brownie, Chicco och Fanta/Jane :)
Lisa-
1. & 2.
Jag har inte direkt någon förebild, utan jag ser upp till många; Mina ridlärare, Lussan, Malin B, Rolf, mammas faster.
3. Trocadero, Pandora och sen var det Dinozar.

från: Ingrid
Vem är din förebild? :)
Svar:
Carro- Mina ridlärare, de är av dom jag lär mig allt. :)
Lisa- Som carro, sen lär man ju sig och får insperation från familj, vänner och andra på ridskolan :)

från: Hanna
1. Vem tycker ni att ni rider bäst på
Veda?
2. Vilka är era idoler på ridskolan ? Förutom Malin :p
3. Vilken häst skulle ni vilja "lära" er rida jättebra?
4. Rider ni helst en ny grön häst eller en som varit med ett tag? Typ pandora :p

Puss !!!!
Svar:
Carro-
1.
Vet inte riktigt, men det brukar gå bra på Brownie, Pandora, Chicco och ibland Jane :)
2. Jag vet inte riktigt, har inte direkt någon idol.
3. Jane, Brownie, Käck och Ludde, tror jag ;)
4. Båda, alltid kul att pröva någon ny och få utmaningar men ibland vill man "slipa" på de som varit med ett tag.
Lisa-
1.
Vet inte
2. haha, ingen aning.
3. Trocadero, Pandora och Käck :)
4. Som Carro båda är roligt ;)

från: Tiffani
Vilka bloggar läser du??;)
Svar: ponnysanning, tuckmill, nellieberntsson, jfoto, vrkusek, tuddiluh, dorautforskaren, ponilovers, och fler.

från: Linnéa 
Vad tycker ni om eran blogg??
Jag tycker jätte mycket om den !!! <33
Svar: Vi tycker den är ganska bra, kanske lite dåligt uppdatering ibland ;)


från: Lina 
Vilka är era favo hästar??
Vem tycker ni rider bäst i era ridgrupper??
Svar:
Carro- Brownie och Chicco :) Som Lisa tycker, det flesta är på samma nivå.
Lisa- Favoriten är Trocadero :) Jag tycker att de flesta i gruppen är på samma nivå.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback