Dressyrläger~Dag 3

Hej!
Var i stallet lila tidigt som igår, men det gjorde inget för Hedda var också där :)

Dagens lektion: idag red vi först på serpentinbågarna och sen en jätte bra övning! Då red man först undan för vänsterskänkel sen halv volt vänster sen direkt halv volt höger och efter det undan vänster igen. Det gjorde vi i båda varven och körde galopp på volterna.

Såhär gick det: I början gick det inte spec bra, jag trodde då att hela lektionen skulle bli så, men när vi väl började med övningen gick det skit bra! Jag var verkligen nöjd efter lektionen, sista galoppen kändes också väldigt bra! :) han var mycket mer framåt idag och då var det lättare att jobba honom, måste bara se till att jag har plats att rida i det tempot :) han är mysig den där Toy! Hoppas att det går lika bra imorgon, om inte bättre :) Elin var även där och fota en massa så det kommer även bilder lite senare!

Tänka på: fortf min handställning och att hålla om med skänklarna hela tiden och ha honom rakare i halsen.

/Lisa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback