Dressyrläger~Dag 2

hej!
idag var jag i stallet tidigt.. kommer vara det ungefär varje dag nu eftersom det är den ända tiden pappa kan köra mig. Fast det är okej, det ger mig mer tid att borsta på hästen :) Det leriga benen är inte o leka med!

Dagens lektion: Idag forsatte vi att jobba med övergångar. Mycket skritt-trav, trav-skritt och sen jobbade vi mycket trav-skritt-galopp. Vi red även ganska mycket på serpentinbågarna.

Såhär gick det: Det gick ganska bra! Lite bättre än igår :) Man måste typ ha honom ganska framåt för annars kör han upp huvudet, och ibland är det svårt eftersom jag lätt kommer ikapp alla ponnys och sen att vissa inte genar gör det inte lättare. :p I vissa stunder kändes det jätte bra! och vissa inte så vi får se hur det går imorgon :)

Tänka på: Min handställning, inga glappande tyglar och att sträcka mer på mig när jag bryter av från galoppen.

Här är 2 videos från idag :) den första är från ibörjan av lektionen och den andra närmare slutet ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback