Första Dressyr specialen!

Hej! Idag var det första Dressyr specialen, den här dagen har jag väntat pålänge! :)
Redan i morse fick jag ett sms av Hanna där det stod: Du ska ha Dino idag :)<3
Trodde först att det inte var sant, hah så blev tvungen att dubbel kolla henne :p Men sant var det! Sen efter det var jag taggad hela dagen och längtade efter ridningen! Det här skulle ju bli min första lektion på Häst! Även fat jag var väldigt nervös var jag väldigt glad! :D
Jag kom till stallet och i pärmenstod det att jag skulle ha Dinozar, som kallas Dino ;) Jag gjorde i ordning honom och sen gick gruppen ner till ute ridbanan tillsammans :)
Idag hade vi Lena, har aldrig ridit för henne förut,men jag måste säga att hon var jätte bra! Gillade verkligen att rida för henne!

Vi började med att trava påvolt och fyrkant sen tidigt av lektionen fick vi galoppera, bara för att hästarna skulle vara uppvärmda och pigga när vi började jobba dom. Vi red sen på stora mitt volten som vi gjorde om till ett fyrkant spår, i varje hörn skulle vi göra en halv framdelsvändning och sen på långsidorna skänkelvikning. Vi övade sedan på att forma hästarna, jobbade även mycket på våran sits! Jag gillade lektionen!

Jag är verkligen nöjd för att vara första gången på Dino! I början av lektionen gick han med huvudet högt upp och jag trodde inte att jag skulle klara det, men efter ungefär 20min så började han gå ner på tygeln :) Han var lättast i vänster varv, men jag lyckades ändå ganska bra i höger! :) Jag hoppas att jag får fortsätta rida honom, har var verkligen jätte mysig! Lite störra steg än vad jag är van vid kanske, men man blev van! Mamma var även med och fota lite :) Här är bilder på Mig & Dinozar och Hanna & Colleen 















Kommentarer
Kristina

Du passar på häst! <3

2011-08-26 @ 22:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback