Ridskolecup Hoppning

obs ! Detta inlägg finns även på www.lizt.blogg.se !
Hej, Carro här !
Igår var det ju tävling, Ridskolecup i Hoppning. Jag åkte med Lisa till stallet på morgonen. Vi började med att bygga bana, sen lottade vi nummerlapp och det nummret man fick fick man iordning välja häst så man vill gärna ha nummer 1 så att man får den man vill rida. Jag fick nummer 7. Helt OK!
När det var min tur visste jag precis vem jag ville ha, Chicco ! Jag tävlade mina 3 hemma matcher med Chicco och han är jätteduktig så jag tog honom ! Jag gick upp till stallet och började rykta Chicco. Sen sadlade vi och tränsade. Den andra tjejen som skulle rida Chicco skulle rida sin första Ridskolecup så jag hjälpte henne lite. Hon skulle starta först så vi gick ner till ridhuset och hon började rida. När hon hoppat banan skulle jag börja rida.

På framridningen: Chicco var jätteseg! Jag drev och drev och drev men det hände ingenting. Men när vi kom till galoppen blev det fart i han! Jag ökade galoppen en långsida och han drog iväg som ett JEHU! :D Najs!
När jag ridit ett tag var det snart min tur så jag ställde mig vid "insläppet" och väntade på att det skulle bli min tur.

På banan: Jag började hoppa fram på hinder nummer 1 & 2. Det kändes bra så jag körde på. När jag fått start signal blev Chicco helt galen ! Han hoppade alla hinder jättebra men det gick jättefort ! Han rättade galoppen själv över alla hinder och var jätteduktig ! Det gick verkligen jättefort ! Jag kunde inte bromsa honom ! xD haha ! söt ponny! <3 Sen fick jag höra att hoppningen gick bara på tid så det var asnajs ! Snabbast tid vinner alltså! Haha då kände jag att det kunde gå bra !

Resultat: Jag placerade mig och kom 3:a ! :D Det var jätteroligt ! Jag vill ha Chicco nästa gång också ! ;D haha han är underbar ! Jag fick en lång gul rosett och ett påskägg med massa godis x) haha gott !
Chicco är och kommer alltid vara en av mina favvisar, men det dåliga är att han är så liten så jag kommer inte kunna rida honom så mycket mer :( <3

Jag här även tävlat Chicco 2 ggr i dressyr, varav 1 av dem blev placering.
Men Chicco var verkligen BÄST igår !
Här får ni lite bilder på mig och denna älskade häst <3 jag älskar honom verkligen !
Bilderna är dock gamla från en ponnycup men för att ni ska få se det snygga ekipaget, höhö ^^





jag älskar dig sötponny <3

-och nej jag har inte dissat brownie, brownie är min största favorit men chicco är number 2 ! :) <3
hejdå !



Kommentarer
Sofia! :D jag är cooooooooooool

Brownie!<3

2011-06-21 @ 20:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback