Ridningen


Igår var det ridning igen. Jag (Carro) fick Plopp. Det var aslänge sen jag red honom då så det skulle bli kul att testa på honom igen. Men innan ridningen var jag i stallet redan kl 3. USEK skulle fixa till käpphästarna till käpphästhoppningen på söndag så vi skulle sätta på manar på hästarna. Jag sög på det xD men när jag kommit in i det blev det faktiskt BRA ! :D Plopp stod i stallet så jag gjorde iordning honom. Sen gick vi ner till ridhuset.
Det var hoppning. Najs eftersom jag inte hade hoppat på ett tag. I början var han jättetaggad och travade runt som en galning. När vi började hoppa kom vi först in i traven. Då gick det lungt och bra men när vi landat och styrde mot en cavalettibom skenade han iväg och började bocka. Då fick jag ta tag riktigt hårt och bromsa. När vi gjort en övning några gånger gick vi över till en liten "serie". Först skulle vi hoppa två hinder på ena långsidan, sen gå över två cavalettibommar på kortsidan och sen hoppa två hinder på andra långsidan. När jag fattade galopp bockade han först, sen slängde han upp huvudet och skenade mot hindret. Det gick alldeles för fort för att hoppa så jag valde att gå på sidan och börja om. Det gick fortfarande snabbt men inte lite snabbt som förra gången. Plopp hoppade bra men gasade väldigt mycket med några bocksprång här och där. Han var väldigt mysig att rida men han var väldigt pigg. Nästa gång är det dressyr och då hoppas jag på att det går riktigt bra ! :-)

//Carro
Bild fotad av mig, Caroline Davidsson.©




Kommentarer
malin.

hej ! vill du vara med och tävla om en länkning? :)

2011-04-05 @ 19:13:45 | http://fanniiieee.blogg.se/
Emelie

Vilka fina bilder :)

2011-04-05 @ 19:28:39 | http://emeliesaraelin.blogg.se/
malin

söt polle! =)

2011-04-05 @ 19:43:43 | http://malindahlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback