Hoppläger ~ Dag 2

hallo :) nu är vi båda hemma hos Carro.
Idag har vi hoppat lite mer än igår. Vi började äta lunch kl 12.00, sen byggde vi en ganska avancerad bana som tog typ en halvtimme, men 30 min hann vi inte på. Vi skulle sitta upp 13.30, och 13.20 byggde vi banan, så på 10 min, kuta upp till stallet, sadla, tränsa och rykta hästen. men vi hann ! :D eller vi va kanske 3 min sena men det gjorde ingenting :) Vi hoppade en 3-studs, 2 kompinationer och 1 kryss som sen blev en bana. Den var jätterolig. Men tyvärr fick vi inga bilder med oss från idag, batteriet i kameran tog slut :(

Såhär gick det
Carro: Idag red jag brownie med snodd, då gick det mycket bättre :) Han var jätteduktig hela lektionen. Han gick på tygeln hela tiden och var jättefin i galoppen ! När vi skulle hoppa fram var han lite het, men när vi började på banan och fick hålla galoppen hela tiden gick det bättre. Sista hindret i serien tog han världens skutt och bara flöööööög över hindret :D Han var så fiiiin ♥ jag älskar hnm <3 Imorrn ska jag ta snodd igen , för det var mycket enklare med den. Vi ska hoppa bana då så jag och Brownie är riktigt taggade :D <3

Lisa: I början så var han seg, som vanligt. Men han blev iaf lite mer taggad när vi började trava (: Galoppen, gick.. njaa, sådär. I början när vi bara hoppade krysset och travade över ngra bommar så gick det bra, det gjorde det även när vi hoppade 3-studsen, men sen när vi kom till banan så blev allt bara skit. Han blev rädd för 2 hinder och när han hade hoppat ett av dom så började han skena, han vägrade 3 gånger för att det va läskigt, så när han vägrade tredje gången så lät jag hnm stå och nosa på hindret och sen fick jag ett spö, för han sprang över på andra banan också.. iaf sen gick det bra, men jag gillar fortf. inte när han alltid ska skena efter hindret! Tönt. Men han e söt ändå, imorron kommer jag ha ett spö redan i början lektionen och då jeevlar ska det gå bra, så Trocadero är en tönt, men världens bästa tönt som jag älskar :3 ♥

Efter lektionen så får man alltid macka, om man får bara äta 2, men jag och Carro "förhandlade" lite så vi fick 3 x) Sen så fanns det en cheescake kvar, eller en liten bit som va till ngn av de äldre, men då kom en annan och sa att det bara e bra om den tar slut så Sofia delade biten i ngra delar så tog hon en själv sen frågade hon Anna om hon ville ha en men hon sa nej, och sa sen: Ge den till Gamarna ist, som va vi x) såå, cheescake till oss : D



Högst upp: Lisa och Trocadero
Här nere: Carro och Brownie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback